U make me disappointed

Har precis varit i kyrkan för den sista gudstjänsten för mig, äntligen har jag gått 10 gånger. Det är vad som krävs för att konfirmera sig. Om två veckor är man konfirmerad då, känns skönt att allt är över, skönt att slippa gå till församlingshemmet och vara där i två timmar varje torsdag, och skönt att slippa pressen att behöva gå till kyrkan på söndagar.
Det händer att folk frågar varför jag konfirmerar mig, och det har jag jätte svårt att svara på, för egentligen så är jag inte så djupt troende, eller knappt troende alls.  Det var mer en grej som jag ville testa på liksom, se hur det var osv. Och ja var helt enkelt nyfiken på det. Om jag skulle välja nu, så skulle jag nog inte göra det, för det är ganska tråkigt och jag tycker inte man får ut något av det, man har liksom inte lärt sig något eller så, mest har det handlat om vad gud och kristendomen betyder för en själv. Men det känns bra att jag klarat mig igenom allt, jag är nöjd. Men visst har det varit roligt också, en del torsdagar har ju varit det, och konfa lägret var det inget fel på. Så ja jag ska inte bara klaga.

Annars är det bra med mig, besviken på en viss person bara som struntar i mig och aldrig hör av sig längre. :(Är det svårt att anstränga sig och ringa eller? Du kan väl i alla fall fråga hur jag mår och om jag har det bra. Är det så jävla svårt? det är fan inte mitt ansvar att hålla kontakten. Ja tröttnar ju fattaru väl!!! Om några år kommer du väl glömma att jag ens existerar. åh, jag är så jävla besviken. :'(( fyfan.

Nu ska jag duscha, sen får jag se vad som händer!

pusshej<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0